Elanor - EGJE
Okruh řešení
Rec = Uchazeči
popis okruhu řešení
1 Základní charakteristika okruhu řešení „Rec“
3 Standardní řešení okruhu „Rec“
3.3 Rea02 - Korespondence uchazeče
3.4 Rea03 - Příjem korespondence
3.5 Rea04 - Volná místa pro modul uchazečů
3.7 Rew01 - Údaje o uchazeči - s workflow
3.8 Rec10 - Sady předvyplnění workflow uchazeč
4 Technologické poznámky a postupy pro uživatele
Okruh řešení Rec = Výběrová řízení a uchazeči o zaměstnání.
Okruh obsahuje výběrová řízení a uchazeče.
U uchazeče pak evidujeme základní osobní údaje a různé rozšiřující údaje včetně e-mailové korespondence s uchazečem.
Uchazeči tvoří v databázi samostatnou datovou entitu a jsou tak odděleni od ostatních osob sledovaných v personální databázi (zaměstnanci, uživatelé, lékaři, školitelé...).
Uchazeč tedy může být zadán kopií z personální databáze (interní uchazeč), ručním vstupem nebo zákaznickým importem přímo do databáze.
V následující tabulce je uveden seznam objektů zařazených do okruhu Rec. V první sloupci je kód objektu, ve druhém označení druhu objektu (F = formulář, P = proces, S = sestava). Třetí sloupec popisuje obsah objektu.
F |
Výběrová řízení |
|
F |
Import uchazečů |
|
F |
Údaje o uchazeči |
|
F |
Korespondence uchazeče |
|
F |
Příjem korespondence |
|
S |
Volná místa pro modul uchazečů |
|
S |
Uchazeči |
|
F |
Údaje o uchazeči - s workflow |
|
F |
Sady předvyplnění workflow uchazeč |
Záložka Výběrové řízení
Záložka Inzeráty
Záložka Kandidáti
Záložka Výběrová komise
Záložka Hodnocení
Záložka Dokumenty:
Záložka Hromadná korespondence
Záložka Základní údaje
Aplikace si sama hlídá vyplnění této položky a pokud uživatel má omezení na SO, tak mu neumožní uložení bez vyplnění správního oddílu.
jsou vyplňovány až nakonec, když už je rozhodnuto o přijetí uchazeče (poslední záložka tohoto formuláře)
Záložka Minulá výběrová řízení
Záložka Interview
Záložka Kontakty
Záložka Adresy
Záložka Dokumenty
Ty záznamy, které jsou spojeny s e-mailem jsou přístupné také ve formuláři Rea02.
Záložka Přijetí uchazeče
Tlačítko Přijetí uchazeče provede tyto kontroly:
bez splnění těchto podmínek není proces vůbec zahájen.
Dále je kontrolováno, jestli již osoba s tímto rodným číslem neexistuje, resp. jestli už tento uchazeč nebyl přijat. Pokud ano, následuje dotaz:
Osoba ... již je v databázi v SO ... Chcete přepsat její zákl. údaje údaji uchazeče?
Pokud odpovíte kladně budou přepsány osobní údaje osoby, PV však generován nebude.
Ten je generován pouze při zadávání nové osoby.
Proces tedy standardně zakládá novou osobu, vyplní jí data ze záložka Základní údaje, zařadí do struktur uvedených na této záložce a dále osobě předvyplní:
o Kontakty
o Adresy
o Vzdělání a způsobilosti (jazyky)
Tlačítko Přijetí všech uchazečů v seznamu provádí předchozí akci hromadně nad aktuálním seznamem uchazečů.
Pravděpodobné je použití tlačítka až po provedení výběru dle nějaké položky (typicky např. Status >=30 a Přijatý uchazeč je nevyplněno).
Formulář pracuje nad stejnou navigační osou uchazečů jako předchozí formulář.
Umožňuje evidovat, resp. generovat a odesílat e-maily uchazeči.
Jeden záznam tvoří jeden odeslaný, resp. doručený e-mail, který má vztah k aktuálnímu uchazeči.
Pokud chceme zadat záznam ručně, učiníme tak standardní funkcí Nový (resp. kopie).
Těžištěm je ale funkce "Vytvořit zprávu", která:
Pozor! Pro správnou funkci odesílání e-mailu musí správce korektně vyplnit záložku Parametry e-mailu formuláře Adm21 !
Tlačítko Zobrazit v Outlooku pak vytvoří na disku soubor *.eml s přijatou (odeslanou) binární podobou zprávy a rovnou tento soubor předloží operačnímu systému, aby jej zobrazil v přidružené aplikaci (typicky Outlook express).
Tlačítko Uložit jako... má podobný význam, ale umožní uživateli vybrat místo kam soubor uložit (např. v terminálovém provozu na lokální disk).
Záložka Přílohy pak eviduje případné přílohy, které byly v e-mailu obsaženy. Jde o soubory, které jsou také vidět v záložce Dokumenty předchozího formuláře Rea01.
Pozor! Pro správnou funkci odesílání e-mailu musí správce korektně vyplnit záložku Parametry e-mailu formuláře Adm21 !
Tlačítko Příjem pošty připojí aplikaci k e-mail serveru (pomocí protokolu pop3) a vybere obsah stránky, nahraje jej do tohoto formuláře - co e-mail to řádek. Přitom se rovnou pokouší detekovat v e-mailech přílohy a ukládá je po jedné do záložky Přílohy.
Tlačítko Načti e-mail ze souboru je ruční alternativou. Je však ke zvážení, zda-li není výhodnější takový externě přijatý e-mail na tuto adresu nepřeposílat.
Tlačítko Připoj k uchazečům pak podle číselné značky v Předmětu e-mailu rozpoznává, který uchazeč na e-mail odpovídá a rovnou k němu odpověď převede (do Rea02).
Standardně tedy uživatel např. jedenkrát denně provede Příjem pošty a následně Připoj k uchazečům.
Pokud e-mail nebyl připojen k žádnému uchazeči, je možné jej buď připojit ručně (vyplněním položky Uchazeč) nebo je možné jej smazat.
Sestava zobrazí seznam neobsazených pracovních míst včetně poslední osoby, která případně byla na toto místo zařazena. Je členěna podle výběrových řízení.
Sestava zobrazí seznam uchazečů a jejich základní atributy. Je členěna podle výběrových řízení, je možné ji tisknout za všechna resp. pouze jedno výběrové řízení, resp. je také možné ji tisknout za výběr uchazečů (vytvořený nad Rea01 resp. Rea02).
Řešení je postaveno na uživatelském číselníku (JPČ - status_uchaz_wfl).
Tím se liší od Rea01, který používá fixní číselník (JPČ status_uchaz)
Společným bodem je výběrové řízení Rec01.
Workflow nad uchazečem je uživatelsky nastavitelné na Adm14
Akce workflow: 40 - Schvalování uchazeče,
které popisuje některé kroky změn statusu uchazeče.
Pro workflow je důležitý také číselník Rec10 - Sady předvyplnění workflow uchazeč.
Zde je možné definovat více cest pro kroky zpracování uchazeče, přičemž některé mohou používat workflow zpracování Adm14 / wfl 40 a jiné nikoliv. Ty je možné zde zadat přímo.
Po zadání nového uchazeče referent na záložce "Komunikace a WFL" zadává, podle které sady bude uchazeč zpracován.
Vlastní posun z jednoho kroku do dalšího je realizován tlačítkem "Další krok workflow".
Ne každý uživatel má také přístupné uchazeče všech statusů. Na profilu uživatele (Adm02 / PZÚ) je položka "UCHAZ - výčet statusů - navigace", která může omezit statusy, se kterými uchazeče uživatel vidí.
Sousední položka "UCHAZ - výčet statusů - smí nastavit" pak umožňuje omezit, kdy uživatel smí nastavit pomocí "Další krok workflow" následující status.
Součástí Rew01 je i záložka Další údaje / Uživ. údaje, jejíž položky jsou konfigurovatelné standardním mechanismem Adm31 / Uchazeč 1.
Sady workflow postupů zpracování uchazeče, které jsou pak použity ve formuláři Rew01 - viz předchozí kapitola.
Import uchazečů ve specifickém XML formátu (popsán v interní dokumentaci Elanor).
Zadává se adresář a z něj se pak načtou a zpracují všechny XML soubory, resp. ZIP archivy s XML soubory.
Připojení na mail server je definováno ve formuláři Adm21 údaji:
Údaje jsou společné pro celou aktuální databázi EGJE.
Poznámka: Je vhodné, aby e-mailová schránka byla umístěna na poštovním serveru, který je vybaven antispamovým filtrem a antivirovou ochranou.
Data o uchazečích podléhají ochraně osobních údajů.
Při nastavení některého ze statusů
3 - Čekání na návrh platu
4 - Po interview
5 - Uchazeč odmítl
6 - Odmítnut organizací
7-9 Uživatelské hodnoty
systém předvyplňuje datum Rea01 / Základní údaje / Smazat do hodnotou, která vychází ze dne vložení uchazeče do databáze plus jeden a půl roku (pokud již není vyplněna jinak).
Tuto hodnotu může uživatel změnit.
Vlastní mazání dat uchazečů potom realizuje správce dat uchazečů z formuláře Adm13 (viz Adm_uzdoc)
Seznam přístupných částí dokumentace je zde.