Elanor - EGJE
Okruh řešení
Vyk = Výkaznictví
popis okruhu řešení
1 Základní charakteristika okruhu řešení „Vyk“
3 Standardní řešení okruhu „Vyk“
3.1 Vyk01 - Čistý příjem pro státní sociální podporu (CZ)
3.2 Vyk02 – Potvrzení o délce zaměstnání a o zápočtu doby zaměstnání (SK)
3.3 Vyk03 - Potvrzení o příjmu (obecné)
3.4 Vyk04 - Povinný podíl zaměstnanců OZP (CZ)
3.5 Vyk05 - Trexima (ISPV) (CZ)
3.6 Vyk06 - Výkaz o úplných nákladech práce (ÚNP 4-01) (CZ)
3.7 Vyk07 - Potvrzení o zaměstnání I (CZ)
3.8 Vyk08 - Potvrzení o zaměstnání II (CZ)
3.8.1 Vyk08 – Potvrzení o zaměstnání - pouze pro potřeby ÚP (na žádost zaměstnance) (CZ)
3.11 Vyk11 – Potvrzení o zaměstnání III (CZ)
3.12 Vyk12 – Výkaz Škol (MŠMT) P 1b-04 (CZ)
3.13 Vyk13 – Roční výkaz VTR 5-01 o výzkumu a vývoji (CZ)
3.14 Vyk14 – Potvrzení o příjmu (soud) (CZ)
3.15 Vyk15 - Trexima SK (ISPV)
3.16 Vyk16 – Výkaz E(MZ) 2-01 (CZ)
3.17 Vyk17 – Výkaz E(MZ) 4-01 (CZ)
3.18 Vyk18 – Potvrzení o příjmu pro Českou spořitelnu (CZ)
3.19 Vyk19 – Potvrzení o příjmu pro KB (CZ)
3.20 Vyk20 – Zaměstnanci a mzdy - modul 5 (SK)
3.21 Vyk21 – Potvrzení pro důchod (CZ)
3.22 Vyk22 – Zaměstnanci a mzdy - modul 304 (SK)
3.23 Vyk23 – Úplné náklady práce ÚNP 1-01 (SK)
3.24 Vyk23a – export dat ÚNP 1-01 ve formátu XML (SK)
3.25 Vyk24 – Roční výkaz plnění zaměstnávaní osob se zdravotním postižením (SK)
3.27 Vyk26 – Potvrzení o příjmu pro SLSP (SK)
3.28 Vyk27 – Vyhodnocení salda mzdy KPD
3.29 Vyk28 – Potvrzení o příjmu ze závislé činnosti pro VÚB banku (SK)
3.30 Vyk29 – Sleva na ZP a TZP pro DPPO (CZ)
3.31 Vyk30 – Podíl zaměstnanců se zdravotním postižením (CZ)
3.32 Vyk31 – Potvrzení pro státní sociální podporu - roční (CZ)
3.33 Vyk32 – Vyhodnocení salda doby KPD
3.34 Vyk33 – Detaily za zaměstnance v KPD
3.35 Vyk34 – Výkaz středních škol Škol (MŠMT) P1-04
3.36 Vyk35 – Potvrzení o službě
3.37 Vyk36 - PM podľa tried SK ISCO - 08 za rok
3.38 Vyk37 – Potvrzení pro státní sociální podporu - čtvrtletní (CZ)
3.39 Vyk38 – E(MZ) 2-01 …nová od 2017 (CZ)
3.40 Vyk38a – E(MZ) 2-01 příloha 1…nová od 2017 (CZ)
3.41 Vyk38b – E(MZ) 2-01 příloha 2…nová od 2017 (CZ)
3.42 Vyk38c – E(MZ) 2-01 příloha 3…nová od 2017 (CZ)
3.43 Vyk38d – E(MZ) 2-01 příloha 4…nová od 2017 (CZ)
3.44 Vyk39 – E(MZ) 4-01 příloha …nová od 2017 (CZ)
3.45 Vyk40 – Podklady pro výkaz V/A 6-01 (SK)
3.46 Vyk41 – Podklady pro výkaz E (MZ SR) 1-04, E (MZ SR) 2-01 (SK)
3.47 Vyk42 – Podklady pro výkaz E (MZ SR) 2-04 (SK)
3.48 Vyk44 – Potvrzení o výši příjmu – Air Bank (CZ)
3.49 Vyk45 - Podklady pro výkaz M (MZ SR) 1-01 (SK)
3.50 Vyk48 – Potvrzení o výši příjmu-trvalý pobyt MV cizinecká policie (CZ)
3.51 Vyk49 – Potvrzení k chráněnému účtu (CZ)
3.52 Vyk50 – Potvrzení o vykonaných srážkách z odměny dohodáře [SK]
3.53 Vyk51 – Potvrzení pro banky CZ
3.54 Vyk52 – Potvrzení pro banky SK
3.56 Vyk62 – Referent – žádosti o dokument
3.57 Vyk63 – report pro FÚ o odeslání dokumentu elektronickou cestou
3.59 Vyk65 – e-Podání – řídící formulář
3.60 Vyk66 – e-Podání – sestava na kontrolu stavu (CZ)
3.61 Vyk67 – Potvrzení Náhrada ztráty na výdělku po dobu PN (Kooperativa) [CZ])
3.63 Vyk69 - VI 1-01 Roční výkaz vybraných vládních institucí[CZ]
3.65 Vyk71 - Potvrzení Náhrada ztráty na výdělku (Generali Česká pojišťovna) [CZ]
3.68 Vyk74 – Export zaměstnanců se zdravotním postižením pro účely ÚPSVaR [SK]
4 Technologické poznámky a postupy pro uživatele
4.1 Specifická nastavení pro výkazy z oblasti SK zdravotnictví
Okruh řešení Vyk = Výkaznictví zabezpečuje různé výstupy, zvláště pak statistické do okolí systému, které nejsou zařazeny do jiných okruhů řešení
Tento okruh řešení nemá svá vlastí data, čerpá z dat ostatních okruhů řešení.
V následující tabulce je uveden seznam objektů zařazených do okruhu „Vyk“. V prvním sloupci je kód objektu, ve druhém označení druhu objektu (F = formulář, P = proces, E = export, S = sestava). Třetí sloupec popisuje obsah objektu
Tučným písmem jsou označeny již řešené a zdokumentované objekty
S |
Čistý příjem pro státní sociální podporu (CZ) |
|
S |
Potvrzení o délce zaměstnání a o zápočtu doby zaměstnání (SK) |
|
S |
Potvrzení o příjmu (obecné) |
|
S |
Povinný podíl zaměstnanců se ZPS (CZ) |
|
E |
Trexima (ISPV) (CZ) |
|
S |
Výkaz o úplných nákladech práce (ÚNP 4-01) (CZ) |
|
S |
Potvrzení o zaměstnání I (CZ) |
|
S |
Potvrzení o zaměstnání II (CZ) |
|
F |
Podklady ISP (CZ) |
|
F,E |
Dávky ISP (CZ) |
|
S |
Potvrzení o zaměstnání III (CZ) |
|
S |
Výkaz Škol (MŠMT) P 1b-04 (CZ) |
|
S |
Roční výkaz VTR 5-01 o výzkumu a vývoji (CZ) |
|
S |
Potvrzení o příjmu (soud) (CZ) |
|
S |
Trexima SK |
|
S |
Výkaz E(MZ) 2-01 (CZ) |
|
S |
Výkaz E(MZ) 4-01 (CZ) |
|
S |
Potvrzení o příjmu pro ČS (CZ) |
|
S |
Potvrzení o příjmu pro KB (CZ) |
|
S |
Modul 5 – Zaměstnanci a mzdy (SK) |
|
S |
Potvrzení pro důchod (CZ) |
|
S |
Modul 304 – Zaměstnanci a mzdy (SK) |
|
S |
Úplné náklady práce ÚNP 1-01 (SK) |
|
E |
Export dat ÚNP 1-01 ve formátu XML (SK) |
|
S |
Plnění povinného podílu zaměstnávání OZP (SK) |
|
S |
Roční výkaz o pracovních podmínkách a nákladech na podnikovou sociální politiku, V (PMSVR SR) 6-01 (SK) |
|
S |
Potvrzení o příjmu pro SLSP (SK) |
|
S |
Vyhodnocení salda mzdy KPD |
|
S |
Potvrzení o příjmu pro VÚB (SK). |
|
S |
Sleva na ZP a ZTP pro DPPO (CZ) |
|
S |
Podíl zaměstnanců se zdravotním postižením (CZ) |
|
S |
Potvrzení pro státní sociální podporu – roční (CZ) |
|
S |
Vyhodnocení salda doby KPD |
|
S |
Detaily za zaměstnance v KPD |
|
S |
Výkaz středních škol MŠMT P1-04 |
|
S |
Potvrzení o službě (zápočtový list pro služební poměr st. zaměstnanců) (CZ) |
|
S |
Potvrzení pro státní sociální podporu – čtvrtletní (CZ) |
|
S |
E(MZ) 2-01 … nová od 2017 (CZ) |
|
S |
E(MZ) 2-01 příloha 1 … nová od 2017 (CZ) |
|
S |
E(MZ) 2-01 příloha 2 … nová od 2017 (CZ) |
|
S |
E(MZ) 2-01 příloha 3 … nová od 2017 (CZ) |
|
S |
E(MZ) 2-01 příloha 4 … nová od 2017 (CZ) |
|
S |
E(MZ) 4-01 … nová od 2017 (CZ) |
|
S |
Podklady pro výkaz V/A 6-01 (SK) |
|
S |
Podklady pro výkaz E (MZ SR) 1-04, E (MZ SR) 2-01 (SK) |
|
S |
Podklady pro výkaz E (MZ SR) 2-04 (SK) |
|
S |
Potvrzení o výši příjmu - Air Bank |
|
S |
Podklady pro výkaz M (MZ SR) 1-01 (SK) |
|
S |
Potvrzení o výši příjmu-trvalý pobyt MV cizinecká policie (CZ) |
|
S |
Potvrzení k chráněnému účtu (CZ) |
|
S |
Potvrzení o vykonaných srážkách z odměny dohodáře [SK] |
|
S |
Potvrzení pro banky CZ |
|
S |
Potvrzení pro banky SK |
|
F |
Referent – žádosti o dokument |
|
S |
Slouží pro účely reportu FÚ o odeslání dokumentu elektronicky |
|
S |
Potvrzení o příjmu ze závis. činnosti dle zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů – referentské auto pro soukromé účely (dodanění) (CZ) |
|
F |
e-Podání – řídící formulář (CZ) |
|
S |
e-Podání – sestava na kontrolu stavu (CZ) |
|
S |
Potvrzení Náhrada ztráty na výdělku po dobu PN (Kooperativa) [CZ]) |
|
S |
P1-04 Čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v regionálním školství [CZ] |
|
S |
VI 1-01 Roční výkaz vybraných vládních institucí [CZ] |
|
S |
Potvrzení o výkonu činnosti podle § 25 odst. 3 zákona o zaměstnanosti (nekolidujícího zaměstnání) pro ÚP [CZ] |
|
S |
Potvrzení Náhrada ztráty na výdělku (Generali Česká pojišťovna) [CZ] |
|
S |
P 1c-01 Výkaz o evidenčním počtu zaměstnanců v regionálním školství podle stavu k 30.9.RRRR [CZ] |
|
S |
V (MPSV) 19a-01 Roční výkaz o zaměstnancích, platech a odměnách za pracovní pohotovost v zařízeních sociálních služeb [CZ] |
|
E |
Export zaměstnanců se zdravotním postižením pro účely ÚPSVaR [SK] |
Podklady pro vyplnění "Potvrzení o příjmu pro státní sociální podporu" v ČR.
Sestava je hromadným přehledem o čistém příjmu pro sociální příspěvek a příspěvek na bydlení za zvolené období. U každého zaměstnance jsou uvedeny základní informace - jméno, příjmení, rodné číslo a osobní číslo, doplněné záznamem o kódu organizace a délce trvání daného pracovního poměru. Další položky udávají výši celkového čistého příjmu, příjmu zdaněného srážkou, který je součástí celkového čistého příjmu, náhrad příjmu při DPN, úhrn pojistného zaplaceného zaměstnancem a částku přidanění za motorové vozidlo poskytnuté zaměstnavatelem zaměstnanci pro soukromé účely, případně i daňově osvobozených odměnách učňů, vždy za zvolené zúčtovací období.
Hodnoty se primárně sčítají za zaměstnance, sledované období a dobu trvání pracovního poměru (případně za dobu trvání pracovních poměrů za předpokladu, že zaměstnanec má / měl více PV, kdy doby trvání jednotlivých PV se překrývají, či na sebe bezprostředně navazují. V takovém případě se zobrazí celkový sumační řádek za zaměstnance a toto souvislé časové období. Bezprostřední návazností pracovních vztahů se z hlediska tohoto reportu chápe návaznost na úrovni měsíců. Nikoli na úrovni kalendářních dní.
Sestava zobrazuje tzv. zápočtový list.
Rozhodující pro zjištění hodnoty položek je výběr v
parametrech sestavy: Období.
Ostatní parametry sestavy jsou volitelné
- check box
- Ano / Ne:
· Uvádět - způsob ukončení PV - implicitně Ano
· Poskytnutí odchodného
· Bankovní spojení
· Na místo PM profesi
· Změněná pracovní schopnost
· Informace o pracovní neschopnosti
Dále je možné vyplnit údaje umístěné
v těle sestavy:
Jiné oznámení, V
místě.
Posledním parametrem je výběr osoby.
Zápočtový list se vystavuje pouze zaměstnancům
v pracovním poměru.
Podle podkladů a zjištění
na WWW (aktuální
řešení) je původní tisk SEVT 30 148 8 ignorován
a uživateli je
nabídnutý jen souhrn současně platných a požadovaných
hodnot.
Design a některé
položky vycházejí z reportu Vyk07.
Sestavu je možno vytisknout včetně razítka uloženého na f. Opv31 – viz Opv_uzdoc, kap. 3.29 Opv31.
Sestava obsahuje potvrzení o příjmech a srážkách zaměstnance za stanovené období
Slouží jako potvrzení pro soud nebo jiného žadatele o výši příjmů zaměstnance ze závislé činnosti.
V sestavě jsou uvedeny celkové částky hrubé mzdy, odvedeného pojištění, daní, exekuční částky a čistého příjmu včetně základních informací o zaměstnanci - jméno, příjmení, datum narození, adresa a doba trvání zaměstnání. Na konci přehledu je čistý průměrný příjem za zvolené období. Sestava se vytváří za libovolné období, primárně je nastaveno aktuální zúčtovací období. Záhlaví sestavy je vyhrazeno běžným položkám úřední korespondence - adresa odesílatele, adresa příjemce, korespondenční značky, atd., které lze doplnit před načtením sestavy.
Začlenění složek mezd (včetně jejich druhů doby) do jednotlivých sloupců je uživatelem zadáno v číselníku obecné započitatelnosti
zapoznac = Vyk03
zapskslm =
MZDA .. pro SLM hrubé mzdy
POJIST .. pro SLM pojištění
SRAZKY .. pro exekuční srážky
Sestava je omezena podle přístupových práv uživatele na PV (průběžně).
OZP = Občané se zdravotním postižením.
Výstupem sestavy je formulář s hlášením povinného podílu zaměstnanců se zdravotním postižením a rovněž rozpis podkladů pro toto hlášení. Pro kontrolu stavu je možno sestavu tisknout i v průběhu roku za zvolené období od-do.
Při výpočtu vykazovaných hodnot sestava vždy počítá s roční hodnotou počtu svátků připadajících na jinak obvykle pracovní den a roční hodnotou fondu pracovní doby pro stanovený úvazek zaměstnance. Při zpracování sestavy za část roku se nezjišťuje skutečný počet svátků ani skutečný fond pracovní doby připadající na sledované období, ale počet svátků i fond pracovní doby se vypočítává z ročních hodnot poměrem počtu měsíců sledovaného období k celému roku.
Pro tuto sestavu se za odpracovanou dobu považují i některé nepřítomnosti (čerpání dovolené, DPN za kterou je poskytováno nemocenské (vyjma mateřské), překážky na straně zaměstnavatele, překážky na straně zaměstnance s náhradou mzdy nebo platu a první 3 dny DPN, za které mu náhrada mzdy nebo platu nepřísluší), ovšem bez svátků, což v případě nepřítomnosti typu nemoci dělá problém. Pro event. uživatelskou úpravu je k dispozici na formuláři Poj01, záložce Sociální a nemocenské pojištění a podzáložce Doby placení a nemoci položka Hod OZP – zde uvedené hodiny se započítávají jako odpracované.
Pro správné doplnění hodnot ve formuláři je nutné ve vstupních parametrech zadat Částku za odebrané výrobky. Průměrná mzda v NH za 1. až 3. čtvrtletí je předvyplněna hodnotou platnou v posledním měsíci období, za které se výkaz vytváří.
V parametrech sestavy se rovněž volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Pomocí vstupního parametru „Zdroj dat pro referenční FPD“ lze určit způsob, jak stanovit FPD pro sledované období. Hodnota 0 – dopočítá FPD ze sjednaného úvazku zaměstnance a průměrného počtu týdnů v roce (tato hodnota lépe odpovídá legislativě), hodnota 1 – bere fond z „plánovacího kalendáře“.
Pozn.: FPD se používá pro výpočet přepočteného počtu zaměstnanců.
Jedná se o výstup pro ISCP (Informační systém o ceně práce) v české verzi a ve formátu platném od roku 2006 (2009, 2011 – viz níže).
Při řešení byl zvolen progresivní XML formát exportního souboru, který je také preferován firmou Trexima. Ta je státem pověřena provádět sběr dat a jejich vyhodnocení.
Šetření ISCP je prováděno kvartálně a to vždy od začátku sledovaného roku. Vykazující jednotkou je v našem pojetí seznam správních jednotek se stejným IČO.
Správní/Vykazovací jednotka obsahuje kromě identifikace a adresy pro účely ISCP na formuláři Adm21, záložka IČO položky (viz popis Adm)
Kód území (NUTS)
Pro správnou funkčnost je zapotřebí mít v pořádku řadu kmenových údajů o PV. Trexima dává k dispozici kontrolní program, který ve vytvořeném exportním souboru odhaluje formální i obsahové chyby a záznamy se závažnými chybami nezpracovává a neodesílá k dalšímu zpracování firmou Trexima. Upozorněme alespoň na některé položky
IDZAM - identifikace zaměstnance (PV)
… pro znemožnění náhodné identifikace pracovního vztahu doporučujeme pro naplnění položky IDZAM použít položku „ID PV“ – interní databázové číslo pracovního vztahu. Tento způsob naplnění položky IDZAM se nastavuje pomocí vstupního parametru sestavy „Identifikace PV zaměstnance“ na hodnotu 0-vnitřní identifikátor zaměstnance. Toto interní ID PV je v EGJE zobrazeno na formuláři Adm11, záložka PV, kde můžete použít výběr s hodnotou IDZAM. Zde je možno konkrétní PV v případě reklamací ze strany Treximy identifikovat.
Další variantou jak vyhledat PV pro hledané „ID PV“ je možnost vyhledat je pomocí příkazové řádky EGJE. Např. pro IDZAM 100016 stačí do příkazové řádky zadat Opv01 –id 100016 a otevře se formulář Opv01 nad PV s uvedeným IDZAM.
Další možností, jak naplnit položku IDZAM, je plnit ji hodnotou OSČPV zaměstnance („Identifikace PV zaměstnance“ na hodnotu 1- OSČPV). Jedná se o méně bezpečný způsob identifikace zaměstnance (PV), ale pro uživatele provádějící kontroly, je to přehlednější.
Vzdělání .. bereme nejvyšší evidované vzdělání na formuláři Kva01 – absolvovaná kvalifikace
Postavení v zaměstnání .. důležitá položka na Opv01
Místo výkonu práce, Zaměstnání .. opět důležité položky, která jsou čerpány z Opv01, záložka Popis, položka Kód území (NUTS) a KZAM část 1. Pokud položka není vyplněna, čerpá se hodnota obdobné položky z přiřazeného pracovního místa (formulář Pmi01)
Kromě stavových hodnot v řadě položek se v ISCP sbírají sumy dob a částek ze zúčtovaných mezd od začátku roku. K tomu slouží obecná započitatelnost Vyk05 obsluhovaná pomocí formuláře Slm02. V této započitatelnosti jsou nachystány skupiny SLM podle názvů výsledných položek ISCP, např. DOBAZAM, MZDA, apod a to včetně druhů doby. Uživatel si musí zkontrolovat správnost zařazených SLM a při každé změně v číselníku SLM případně upravit i tuto započitatelnost. Je důležité si uvědomit, že pomocí započitatelnosti se do příslušné položky (sumy např. MZDA, ABSPLAC, …) sčítají částky, hodiny a směny vynásobené příslušným koeficientem z položky Zap.částka, Zap.hodin, Zap.směn.
Při spuštění exportu ISCP exportem Vyk05 se zadávají parametry
Zpracovávaný rok a kvartál
Poslední čtvrtletí zprac. období
Vykazovací jednotka
Vyhotovil
E-mail (toho, kdo export vyhotovil)
Telefon (toho, kdo export vyhotovil)
Název exportního souboru
Exportní soubor je uložen do standardního pracovního adresáře pro sestavy a export (viz Alt – F11).
Po vytvoření exportního XML souboru doporučujeme spustit (mimo Elanor Global JE) kontrolní program firmy Trexima a nahrát právě vytvořená data z pracovního adresáře. Hlavně pak spusťte kontroly, které vám zobrazí zjištěné závažné a informační chyby. Některé chyby je rovněž možné průběžně zjistit a následně opravit na základě kontrol prováděných v kontrolním aparátu EGJE na formulářích Kon02, Kon03.
Od roku 2008 změnil ČSÚ číselník NUTS z 4-úrovňového na 3-úrovňový tím, že odstranil 4.úroveň členění. Současně zavedl číselník LAU, který až na výjimky odpovídá předchozímu číselníku NUTS z roku 2007.
Statistika ISCP – Trexima používá od roku 2008 namísto NUTS číselník LAU. Systém EGJE ponechává pod položkou „Kód území (nuts)“ číselník LAU, změna je tedy pouze terminologická a export čerpá ze stejných položek jako v roce 2007.
Od roku 2009 je ISPV sledováno v upraveném formátu, kde je několik položek zrušeno a několik doplněno. Stejně jako dosud je vytváření dat ISPV řešeno pomocí obecné započitatelnosti Vyk05. Pro nový formát od roku 2009 přibyly nové skupiny a to
PONEQ ... Prémie a odměny nepravidelně zúčtované,
OONQ ... Ostatní osobní náklady,
ODMDPCQ .. Odměny osob v dohodách o pracovní činnosti,
HODDPCQ ... Odpracované hodiny v dohodách o pracovní činnosti,
ABSNEMZ ... Hodiny dočasné pracovní neschopnosti,
NAHRNEMZ .. Náhrady mzdy při dočasné pracovní neschopnosti,
Až na výjimky jsou podklady čerpány ze stávající evidence nebo ze zúčtovaných dat. Pro nový formát je však zapotřebí evidovat, zda je zaměstnanec účasten v systému konta pracovní doby.
KONTOPD - Informace o tom, zda byl zaměstnanec účasten konta pracovní doby je získávána ze dvou zdrojů.
· Vykazování pomocí „ IA 5131 – Evidence účasti v systému konta pracovní doby“. Jedná se o starší způsob vykazování, kdy se jednalo o prostou evidenci účasti v systému KPD (bez výpočtů specifických pro KPD zahrnutých do systému EGJE později). Uživatel musel vytvořit SLM s uvedeným IA a tu pak zadat do vstupů na formuláři Opv02 na dobu, po kterou byl zaměstnanec účasten KPD, nebo
· ověřením existence „IA 8 – KPD. Referenční fond pracovní doby“ (byť nulového) ve vstupech pro výpočet za sledované období.
Od roku 2011 je ISPV sledováno v téměř stejné struktuře, ale s jinou periodicitou než dosud :
- sumární data o sledovaném subjektu se vykazují jako dosud, tedy kvartálně
- detailní data o zaměstnancích se nově sbírají s půlroční periodou, vždy v pololetí sledovaného roku
V detailních údajích o zaměstnancích zůstala původní položka ZAMEST, která je naplňována hodnotou z číselníku KZAM-R (v roce 2011 již neplatným), nově přibyla položka CZISCO se stejným významem jako ZAMEST, plněná však novým kódem zaměstnání podle číselníku CZ-ISCO platného od roku 2011.
V údajích o zaměstnanci se již neuvádí položka ZAMEST. Byla zcela nahrazena položkou CZ_ISCO, která tam je už od roku 2011.
Od roku 2016 se v údajích o zaměstnavateli uvádí nové položky, pro které byly vytvořeny nové skupiny (stejně nazvané) v započitatelnosti Vyk05. Jedná se o položky:
ODMDPPQ Odměny na dohody o provedení práce
HODDPPQ Hodiny odpracované na dohody o provedení práce
ODMSTATQ Odměny členů statutárních orgánů společností a družstev
ODSTUPQ Odchodné a odstupné při skončení pracovního poměru
Od poloviny roku 2017 se vykazuje položka NAZPOZ. Jakou hodnotou (z jaké položky evidované v EGJE) je položka plněna, závisí na nastavení vstupního parametru sestavy. Na výběr jsou tyto možnosti:
0 - Název PMI (struktura č. 3)
1 - Opv01 - Ostatní ujednání smlouvy o PV
2 - Opv01 - Uživ. 58
3 - Název profese (struktura č.4)
OONQ - Ostatní osobní náklady.
Do této položky se započítávají SLM ze dvou skupin započitatelnosti Vyk05 a to:
Od 1.1.2024
Schválením Programu statistických zjišťování pro rok 2024 (vyhláška č.316/2023 Sb.) dochází od roku 2024 ke změně v rozsahu dat sbíraných pro šetření ISPV a ke změně frekvence zasílání dat.
Šetření ISPV je do Programu statistických zjišťování zařazeno nově jako Pololetní šetření o průměrném výdělku.
Zpravodajským jednotkám se ukládá povinnost dodávat:
- data o pracovních poměrech pololetně: za 1. pololetí (leden až červen) a za rok (leden až prosinec), do 25 kalendářních dnů po skončení sledovaného období.
K předání dat je respondentům k dispozici nadále Internetový pořizovací program (IPOP) s možností načíst datové soubory ve formátech xml, txt a dbf a s možností ručního pořízení dat.
Ve formátu txt nebo dbf se bude načítat pouze soubor s údaji za jednotlivé pracovní poměry (MP). Struktura tohoto souboru zůstává pro rok 2024 nezměněna.
Změna výběrové obrazovky
Je upravena položka pro výběr „Zpracovaného období“ v závislosti na výběru „Zpracovaného roku“ a to takto:
- Pro rok 2023, se zobrazí položka „Poslední čtvrtletí zprac.“ - povolené hodnoty 1,2,3,4,
- Pro rok 2024, se zobrazí položka „Zpracované období (pololetí zpracování)“ – povolené hodnoty 1,2
Podle výběru období se současně vygenerují platné soubory pro dané období.
Chyby indikované kontrolním programem ISPV (https://www.ispv.cz/IKP) mají indikační sloupec IDZAM. Tento je v EGJE zobrazován na Adm11 PV / PV Detail / položka "ID PV (Výběr)" a nad touto položkou je možné volat výběr, zadat hodnotu z IDZAM a poté např. pomocí lokálního menu z Adm01 přejít na Opv01 (s navigací PV) a pak případně na další formuláře.
Sestava je podkladem pro vyplnění ročního výkazu ČSÚ - Výkaz o úplných nákladech práce ÚNP 4-01(b). Vypisuje data za celou správní jednotku. Sestava se načítá za uživatelem zvolené období. Vzhledem k tomu, že výkaz obsahuje data která EGJE nesleduje, sestava Vyk06 vytváří pouze podklad pro část výkazu.
K vytváření výkazu je použit číselník obecné započitatelnosti pro sestavy s kódem Vyk06 (včetně druhu doby). Jedná se o řešitelský číselník (E), do jehož skupin musí uživatel zadat své složky mezd. Obsahuje skupiny pro oddíl 227 a 228 výkazu ÚNP 4-01 v souladu s jednotlivými řádky těchto oddílů.
Data pro oddíl 225 se počítají na základě zúčtovaných složek mezd s interními algoritmy 1011 a 1012.
Oproti stavu za rok 2007, kdy byla pro naše zákazníky sestava Vyk06 ve tvaru výkazu UNP 4-01(b) se pro rok 2008 používá 9 různých variant. Protože sestava byla poprvé vytvořena pro určitého zákazníka, zvolili jsme variantu (g), která obsahuje údaje i pro další varianty s menším počtem položek. Od tohoto roku se také doplňuje číselník obecné započitatelnosti Vyk06 a to podle nově označených oddílů výkazu (např. A104.03).
Oddíly výkazu:
A101 Počet zaměstnanců, odpracované a placené hodiny
A102 Osoby pracující na dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
A104 Mzdy bez OON vyúčtované zaměstnancům v evidenčním počtu
A105 Sociální náklady/výdaje na zaměstnance v evidenčním počtu
A106 Personální náklady/výdaje na zaměstnance v evidenčním počtu a na učně
A107 Doplňující ukazatele
A108 Vybrané ukazatele podle území
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Sestava zobrazuje tzv. Zápočtový list. Rozhodující pro zjištění hodnoty položek je výběr v parametrech sestavy: zvolené období, volba adresy v hlavičce sestavy, volba pro tisk bankovního spojení a rodného čísla, volba ukončeného, či neukončeného PV včetně možnosti volby jedné osoby ze seznamu, nebo všech, není-li tato volba akceptována, volba PM v době ukončení PV, nebo profese – hodnota Ne, volba zobrazení zdravotní pojišťovny, informace o důchodu, dobírky výplaty na účet a informace o pracovní schopnosti.
Vzhled sestavy je v souladu s obecně přijímaným formulářem (SEVT) a tato část nezobrazuje údaje o dosažených (průměrných) příjmech – viz Vyk08.
Poznámky k obsahu sestavy:
oddíl III Údaje pro zápočet předchozích dob pracovní neschopnosti.
Údaje o nemoci jsou evidovány na samostatné příloze – viz Vyk09
Pro účely nemocenského pojištění se potvrzuje bezprostředně po skončení zaměstnání pouze doba trvání pracovní neschopnosti (od-do) v posledním roce před skončením pracovního vztahu.
V souvislosti se sledováním podpůrčí doby se mění rozsah IA na relaci 0051 až 0055 (tj. včetně pracovního úrazu).
oddíl IV. Srážky ze mzdy
Výčet interních algoritmů: 4101 až 4105, 4107, 4412 a informace o uplatněných nezabavitelných částkách sražených pro „budoucí období“ u srážek prováděných ze zákonného odstupného (viz Sra_uzdoc, kap. Srážky prováděné ze zákonného odstupného).
Sestavu je možno vytisknout včetně razítka uloženého na f. Opv31 – viz Opv_uzdoc, kap. 3.29 Opv31.
(Používaná do nasazení verze ONZ 2022)
Sestava obecně prezentovaná jako hlášení Úřadu práce, resp. potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti.
Vstupní parametry:
Zpracoval (textové pole)
Telefon (textové pole)
Osoba PV (nevyplněno = všichni)
Uvádět způsob ukončení dle § 65 ZP
Výběrová osa
Poznámka 1:
Druhá část zápočtového listu - Potvrzení podle nařízení vlády 108/94 Sb. par.3 o výši průměrného výdělku dle zákona o mzdě 1/92 Sb. V sestavě se uvádí (na rozdíl od Vyk07) výpočet průměrného hrubého měsíčního výdělku a průměrného čistého měsíčního výdělku.
Sestavu je možno vytisknout včetně razítka uloženého na f. Opv31 – viz Opv_uzdoc, kap. 3.29 Opv31.
Platnost od 1.1.2024
Je aktualizován vzor tiskopisu Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti vydané podle § 313 odst. 2 zákoníku práce při skončení pracovněprávního vztahu.
Na novém vzoru tiskopisu se od 1.1.2024 již neuvádějí informace o výplatě odstupného a jeho výši.
Tyto informace se uvádějí pouze na ONZ-typ 2 Odhlášky při výstupu a odesílají na ČSSZ (Poj18/Poj19).
Formulář obsahuje podklady pro ISP - Informační systém o platech. Jedná se o individuální formulář, kde jsou evidována data pro aktuální šetření ISP, ISPSZ a ISSPr. Uživatel je může editovat a tím opravit automaticky načtená data (viz Vyk10).
Od roku 2008 změnil ČSÚ číselník NUTS z 4-úrovňového na 3-úrovňový tím, že odstranil 4.úroveň členění. Současně zavedl číselník LAU, který až na výjimky odpovídá předchozímu číselníku NUTS z roku 2007.
Na formuláři je evidován vždy pouze jediný a to poslední generovaný nebo upravený záznam pro jednotlivý PV.
Formulář pro práci s ISP (Informační systém o platech). Poskytuje podklady pro systémy ISP, ISPSZ a ISSPr. Za zvolenou správní nebo vykazovací jednotku hromadně vytváří individuální i hromadná data za sledované PV. Formulář umožňuje načtení dat, provedení kontroly načtených data a jejich export v předepsaném formátu. Pracovat lze po správních jednotkách nebo za všechny správní jednotky v rámci databáze. Ve své práci při načítání dat využívá obecnou započitatelnost Vyk10. Proces načtení dat vždy nejdříve smaže všechna data za vybranou SJ nebo organizaci a následně vytvoří novou sadu dat k vybranému období.
Na výběrové obrazovce pro generování výstupu ISP jsme položky pro předkladatele.
Předkladatelé a poskytovatelé dat – Předkladatelé jsou správci kapitol, územní samosprávné celky a státní fondy. Předávají do ISP data za sebe a za jimi řízené zaměstnavatele. Do ISP se musí registrovat.
Předkladatel se primárně vyplní na formuláři Adm22/ Údaje o správní jednotce
- Předkladatel IČO (ISP)
- Název předkladatele (ISP)
Sestava poskytuje údaje pro započtení předchozích dob pracovní neschopnosti. Z tohoto důvodu jsou sledované IA omezeny intervalem 51 až 55. Absence je omezena na jeden rok zpátky.
Sestavu je možno vytisknout včetně razítka uloženého na f. Opv31 – viz Opv_uzdoc, kap. 3.29 Opv31.
Sestava dává podklady pro čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích za vysoké školy Škol (MŠMT) P 1b-04. Sestava poskytuje výstup v podobě PDF souboru a v závislosti na nastavení vstupního parametru lze generovat i XML soubor, který je určený k nahrání vygenerovaných dat na portále k tomu určeném.
Sestava se řídí obecnou započitatelností s kódem Vyk12 (viz Slm02), která je implicitně naplněna podle obdobných principů jako Rek21 pro tvorbu výkazu Práce 2-04 (druhy dob nerespektuje). Započitatelnost Vyk12 má skupiny
„01“ mzdy bez OON a fondu odměn,
„02“ OON bez fondu odměn,
„03“ fond odměn ze mzdových nákladů,
„04“ fond odměn z OON.
Tabulka II. Zaměstnanci a mzdové prostředky podle rozpočtové skladby a zdrojů financování
Pro číslo řádku je použita struktura 27 =„Kategorie školství“, která přímo v kódu obsahuje číslo řádku (metodika výkazu říká "v ř. 0200 až 0212 se uvedou zaměstnanci vysokých škol podle kategorií"). Protože výkaz obsahuje čísla řádků = kategorií s vedoucími nulami, je zapotřebí i kategorie evidovat s vedoucími nulami.
Dále pak
- ř. 0200 = součet řádků 0201 - 0206 natvrdo
- pokud by se vyskytla jiná než výkazem předepsaná kategorie, zařadí se jako 0213
Sloupec „Mzdy zaměstnanců celkem“ je součtem částek SLM zařazených do započitatelnosti Vyk12, skupiny „01“ = mzdy bez OON a fondu odměn.
Zda je zaměstnanec financován z kapitoly 333 státní rozpočtu, je dáno zařazením na zakázku (struktura 12), která má na formuláři Str08 v parametru Zdroj financování hodnotu 3 – Státní rozpočet kap.333 MŠ.
Tabulka III. Zaměstnanci a mzdové prostředky podle rozpočtové skladby
Pro správné vykazování je zapotřebí, aby byly pro strukturu zakázek (struktura 12) vyplněny doplňující údaje na formuláři Str08 = Zakázky– rozšíření a to v položkách:
- zdroj financování (např. 3 = státní rozpočet, kapitola 333 MŠMT),
- rozpočtová struktura (např. 0301 = Vysoká škola),
- typ výzkumu.
které řídí zařazování do řádků.
Zařazení do sloupců je opět řízeno započitatelností Vyk12 a to
- mzdy celkem pro řádek fond odměn skupina „03“, jinak skupina „01“,
- OON pro řádek fond odměn skupina „04“, jinak skupina „02“
Tabulka IV. Doplňující ukazatele k 31.12.
Data se do této tabulky načtou pouze v případě, že vstupní parametr „Období do“ má v měsíci hodnotu 12.
Způsob plnění hodnot průměrných přepočtených stavů je možné zvolit nastavením vstupního parametru sestavy „Přepočtený počet zaměstnanců dle zakázky PV“.
- V případě, že je nastaveno ANO, pak se rozlišení, do kterého řádku se hodnota zapíše vyhodnocuje ze zakázky, na kterou je PV zařazený k poslednímu dni v měsíci (Opv01/Struktury).
- V případě, že je nastaveno NE, se informace o zakázce čerpají ze zúčtovaných dat.
Výstupy sestavy jsou poskytovány za jednotlivé RID (registrační ID jednotlivých vysokých škol, případně jejich fakult). Údaje RID mají vazbu na konfigurační parametr (RID) ve f. Adm21 – viz konfigurační parametr „VŠ, fakulta – umístění RID“. Tento parametr určuje, zda kód RID bude definován buď pro vazbu Organizace/SJ, nebo pro vazbu SJ/SO, přičemž kód RID se definuje jako hodnota ve třech formulářích Adm21, Adm22 a Adm23.
V případě, že je položka „VŠ, fakulta – umístění RID“ rovna hodnotě 1 (Organizace/SJ – v kódu SJ), definují se RID v parametrech na formulářích Adm21 a Adm22.
V případě, že je tato položka rovna hodnotě 2 (SJ/SO – v kódu SO), pak se RID definuje v parametrech na formulářích Adm22 a Adm23.
Do výstupu jsou zahrnuta všechna RID, která jsou přiřazena jednotlivým SJ, nebo SO v rámci SJ vybraného ve vstupních parametrech. V případě, že ve vstupních parametrech nebude SJ zadáno, bude výstup poskytnut za všechna SJ, tedy i za všechna RID.
Sestava dává podklady pro roční výkaz o výzkumu a vývoji VTR 5-01.
Základní problém sestavy je vyčlenit "pracovníky" výzkumu a vývoje [VaV] od ostatních, případně činnosti VaV od ostatních.
Vyčlenění pracovníků výzkumu a vývoje [VaV] od ostatních provádíme podle hodnoty položky „Zařazení do výzkumu a vývoje“ (formulář Opv01, záložka Další údaje) a dále pak podle činností prováděných zaměstnancem. Sledují se činnosti s doplňujícími atributy v nákladové struktuře, evidované na formuláři Str08 = Zakázky – rozšíření v položce typ výzkumu (Žádný; Základní / aplikovaný / experimentální; Civilní / vojenský).
Výkaz dále používá
- stupeň dosaženého vzdělání podle ISCED, které je evidováno na formuláři Kva01, zál. Absolvovaná kvalifikace, položka Stupeň vzdělání.
- zařazení zaměstnance do výzkumu a vývoje (žádný; výzkumný / technický / další); nejdete na Opv01, zál. Popis
Pro sledování mzdových nákladů využívá započitatelnost Vyk12 včetně zde definovaných druhů dob.
Nepovinný parametr Pracoviště obsahuje combo s výběrem z hodnot: ze struktury 2 (organizační) / ze struktury 3 (PM) / ze struktury 49 (Pracoviště pro Vyk13). Tato volba je důležitá v případě, kdy mají být data výstupu strukturována podle hodnoty Pracoviště, tzn. že výstupů bude tolik, kolik bude definovaných pracovišť na jednotlivých platných strukturách pro typ struktury definovaný v tomto parametru. Pokud bude výběr parametru prázdný, budou data strukturována pouze podle správní jednotky vybrané v příslušném parametru SJ.
Sestava obsahuje potvrzení o příjmech a srážkách zaměstnance za stanovené období. Slouží primárně jako potvrzení pro soud o výši příjmů zaměstnance ze závislé činnosti. Je obdobou sestavy Vyk03, která ovšem dává menší rozsah informací. Podobně jako sestava Vyk03 se sestava Vyk14 vytváří za časové období zvolené prostřednictvím vstupních parametrů sestavy. Sleduje příjmy zaměstnance za všechny jeho PV a vytváří se jen pro uživatele, který má přístup ke kmenovému PV. Pouze sledované dny se zjišťují jen za kmenový PV.
Sestava se řídí obecnou započitatelností stejného jména jako sestava, tj. „Vyk14“ (viz formulář Slm02) a to včetně druhů dob od-do. Obsahuje údaje za jednotlivé měsíce roku a jejich součet za rok. Obsah některých částí je specifický. Sestava je logicky členěna do několika částí:
A doby – dny,
B doby – hodiny,
C sumy příjmových částek mezd (platu) – částky,
D průměrně – částky,
neuvádí se hodnoty za jednotlivý měsíc, ale součet hodnot za sledované období dělený počtem měsíců ze sledovaného období, ve kterých byla osoba (alespoň jeden trvající PV) v evidenčním stavu (SLM a IA 1011), přičemž prostřednictvím vstupního parametru si uživatel zvolí, zda se počet měsíců vypočítá jako rozdíl parametrů období od/do, nebo zda se bude jednat jen o měsíce, ve kterých byl zaměstnanec za sledovanou dobu v evidenčním stavu
E dlouhodobé SLM – částky,
neuvádí se hodnoty za jednotlivý měsíc, ale řádek se sumou hodnot za letošní rok a další řádek se sumou za minulý rok
F ostatní "nemzdové" příjmy – částky,
G srážky z mezd (platů) – částky
uvede se suma všech srážek, kromě té zadané v parametrech.
Započitatelnost Vyk14 pro účely této sestavy vyžaduje skupiny započitatelnosti, které začínají právě písmeny A – G. Všechny řádky začínající jedním tímto písmenem se objeví v odpovídající části sestavy, a to v setřídění podle kódu skupiny Např.
A.02 2. Počet odpracovaných dnů
A.03 3. Počet neodpracovaných dnů
Jedná se o výstup pro ISCP (Informační systém o ceně práce) ve slovenské verzi a ve formátu platném od roku 2009.
Při řešení byl zvolen progresivní XML formát exportního souboru, který je také preferován firmou Trexima. Ta je státem pověřena provádět sběr dat a jejich vyhodnocení.
Šetření ISCP je prováděno kvartálně a to vždy od začátku sledovaného roku. Vykazující jednotkou je v našem pojetí seznam správních jednotek se stejným IČO.
Správní jednotka obsahuje kromě identifikace a adresy SJ pro účely ISCP na formuláři Adm22, záložka Konfigurační parametry SK, položky (viz popis Adm)
Právní forma
Forma vlastnictví
Kód odvětví
Kód odborového svazu
Typ kolektivní smlouvy
Hlavní trh výrobků
Pro stejné IČO by měly mít správní jednotky se stejným IČO stejné hodnoty uvedených položek.
Pro správnou funkčnost je zapotřebí mít v pořádku řadu kmenových údajů o PV.
Trexima provozuje webový portál (https://www.trexima.sk/iscp), který umožňuje nahrání souboru, kontrolu a zaheslování dat a následně odeslání souboru ke zpracování.
Upozorňujeme na položku
IDEC - identifikace zaměstnance (PV)
… pro znemožnění náhodné identifikace pracovního vztahu doporučujeme pro naplnění položky IDEC použít položku „ID PV“ – interní databázové číslo pracovního vztahu. Tento způsob naplnění položky IDEC se nastavuje pomocí vstupního parametru sestavy „Identifikace PV zaměstnance“ na hodnotu 0-vnitřní identifikátor zaměstnance. Toto interní ID PV je v EGJE zobrazeno na formuláři Adm11, záložka PV, kde můžete použít výběr s hodnotou IDEC. Zde je možno konkrétní PV v případě reklamací ze strany Treximy identifikovat.
Další variantou jak vyhledat PV pro hledané „ID PV“ je možnost vyhledat je pomocí příkazové řádky EGJE. Např. pro IDEC 100016 stačí do příkazové řádky zadat Opv01 –id 100016 a otevře se formulář Opv01 nad PV s uvedeným IDEC.
Další možností, jak naplnit položku IDEC, je plnit ji hodnotou OSČPV zaměstnance („Identifikace PV zaměstnance“ nastavena na hodnotu 1- OSČPV). Jedná se o méně bezpečný způsob identifikace zaměstnance (PV), ale pro uživatele provádějící kontroly, je to přehlednější.
Při spuštění exportu ISCP pro SK legislativu exportem Vyk15 se zadávají parametry
Zpracovávaný rok a čtvrtletí
Vykazovací jednotka
Název souboru
SLM příplatků za sobotu – slouží k definici SLM, ze kterých se bude čerpat informace o výši mzdového zvýhodnění za práci v sobotu
SLM příplatků za neděli – slouží k definici SLM, ze kterých se bude čerpat informace o výši mzdového zvýhodnění za práci v neděli
Identifikace PV zaměstnance
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Exportní soubor je uložen do standardního pracovního adresáře pro sestavy a export (viz Alt – F11).
Po vytvoření exportního XML souboru jej doporučujeme nahrát na portál Treximy, ověřit správnost vygenerovaných dat a v případě, že jsou data v pořádku, můžete soubor rovnou odeslat.
Sestava poskytuje podklady pro výkazy platné do rok 2015. Podklady pro nové formáty výkazu jsou řešeny pomocí sestav Vyk38(a,b,c,d).
Sestava dává podklad pro "Pololetní výkaz o zaměstnancích a o složkách mezd ve zdravotnických organizacích podle platných předpisů o platu".
Výkaz je členěn do 5 oddílů + příloha a vzhledem k jeho složitosti a různé orientaci je realizován třemi sestavami
Vyk16a – tabulky I-IV
Vyk16b – tabulka V
Vyk16c – příloha 1
Sestava využívá rozčlenění SLM do jednotlivých řádků evidované v obecné započitatelnosti Vyk16, přičemž počáteční číslice skupiny započitatelnosti 1 až 4 odpovídá určení pro tabulky I až IV. Respektuje nastavené druhy dob od-do.
Výkaz sleduje určité kategorie pracovníků ve zdravotnictví. Pro
tyto účely je použita struktura
28 – Kategorie zdravotnictví
jejíž obsah je naplněn na 1.hladině při implementaci organizací pracujících
v resortu zdravotnictví.
V tabulce V výkazu je vyžadováno členění na PČZ (pořadové členění zařízení) a DRZAR (druh zařízení). Zde je opět využita struktura, tentokrát číslo 19, kde je na první hladině evidován DRZAR a na druhé PČZ.
Pro odlišení nástupu absolventů je zapotřebí do jednopoložkového číselníku „duv_nast“ zadat do kódu hodnotu ABS. Tím budou odlišeni absolventi.
Od roku 2013 je pro některé části výkazů realizovaných prostřednictvím sestav Vyk16a a Vyk16b požadováno rozlišení zaměstnanců podle způsobu jejich odměňování (zaměstnanci odměňovaní podle platových tarifů a zaměstnanci odměňovaní smluvním platem). Toto rozlišení je realizováno tak, že zaměstnanec odměňovaný smluvním platem musí mít přiřazený tarif, jehož stupnice má hodnotu „-1“ (ostatní hodnoty v definici stupnice nejsou důležité). Zaměstnanci, kteří nebudou mít přiřazenou stupnici s hodnotou „-1“, jsou považováni za zaměstnance odměňované podle platových tarifů.
Sestava poskytuje podklady pro výkazy platné do rok 2015. Podklady pro nové formáty výkazu jsou řešeny pomocí sestav Vyk38(a,b,c,d).
Sestava dává podklady pro výkaz Ministerstva zdravotnictví E (MZ) 4-01 "Roční výkaz o zaměstnancích, evidenčním počtu zaměstnanců a smluvních pracovnících" a to pro oddíl I = Pracovníci ve zdravotnictví k 31.12
Obdobně jako sestavy Vyk16a/b/c je zde členění podle kategorie zdravotnictví, tj. podle přiřazené struktury 28.
Sestava s potvrzením o příjmu ve tvaru požadovaném Českou spořitelnou.
V závislosti na nastavení parametru sestavy „Zdroj pracovní pozice“ je možné určit, zda se položka pracovní pozice bude plnit názvem střediska ze střediskové struktury 3 – pracovní místa nebo ze struktury 4 – profese.
Sestava s potvrzením o příjmu ve tvaru požadovaném Komerční bankou.
V závislosti na nastavení parametru sestavy „Zdroj pracovní pozice“ je možné určit, zda se položka pracovní pozice bude plnit názvem střediska ze střediskové struktury 3 – pracovní místa nebo ze struktury 4 – profese.
Modul 5 - Zaměstnanci a mzdy - je součástí dvou čtvrtletních výkazů pro Slovenský statistický úřad:
- Práca 2-04 - Čtvrtletní výkaz o práci
- Prod 3-04 - Čtvrtletní výkaz produkčních odvětví
V obou výkazech má modul 5 stejný obsah a strukturu. Modul 5 je jedinou součástí obou výkazů, která vyplývá z HR agendy. Sestava Vyk20 tedy je tvořena pouze jako podklad.
Kromě stavových hodnot v řadě položek se v modulu 5 sbírají sumy dob a částek ze zúčtovaných mezd za sledované období (čtvrtrok) – řádky 14 až 23. K tomu slouží obecná započitatelnost Vyk20 obsluhovaná pomocí formuláře Slm02. V této započitatelnosti jsou nachystány skupiny SLM podle názvů jednotlivých řádků modulu 5 a příslušné druhy dob od-do. Uživatel si musí zkontrolovat správnost zařazených SLM a při každé změně v číselníku SLM případně upravit i tuto započitatelnost.
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Sestava Vyk21 – Potvrzení zaměstnavatele pro žádost o důchod. Sestava je tvořena pro zadanou osobu, součástí vstupních parametrů sestavy jsou údaje, které není možno zjistit z HR systému.
Sestavu je možno vytisknout včetně razítka uloženého na f. Opv31 – viz Opv_uzdoc, kap. 3.29 Opv31.
Modul 304 - Zaměstnanci a mzdy - je součástí ročního statistického zjišťování Roč 1-01 - Ročný výkaz produkčných odvetví ve výkaze Roč Zav 1-01 – Ročný závodný výkaz produkčných odvetví.
Hodnoty řádků 1 až 09 modulu 304 jsou počítané z uložených dat automaticky, pro nápočet do řádků 10 až 16 (mzdové nápočty) je nutno nadefinovat příslušné SLM a způsob jejich zápočtu do příslušných řádků výkazu v obecné započitatelnosti Vyk22 (viz formulář Slm02), podle které jsou řádky 10 až 16 vypočteny (čísla skupin jsou z historických důvodu označeny číslem vyšším o hodnotu 2 oproti řádku, se kterým ve výkaze souvisí). V této započitatelnosti jsou nachystány skupiny SLM podle názvů jednotlivých řádků modulu 304 a příslušné druhy dob od-do. Uživatel si musí zkontrolovat správnost zařazených SLM a při každé změně v číselníku SLM případně upravit i tuto započitatelnost.
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Sestava Vyk23 slouží pro vyčíslení hodnot ročního statistického zjišťování ÚNP 1-01 - Úplné náklady práce.
Hodnoty částí A, B a C jsou počítané z uložených dat automaticky, pro nápočet do řádků části D (mzdové nápočty) je nutno nadefinovat příslušné SLM a způsob jejich zápočtu do příslušných řádků výkazu v obecné započitatelnosti Vyk23 (viz formulář Slm02), podle které jsou řádky části D vypočteny. V této započitatelnosti jsou nachystány skupiny SLM podle názvů jednotlivých řádků skupiny D výkazu a příslušné druhy dob od-do. Uživatel si musí zkontrolovat správnost zařazených SLM a při každé změně v číselníku SLM případně upravit i tuto započitatelnost.
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Export Vyk23a provádí export dat Výkazu o úplných nákladech práce ÚNP 1-01 do XML souboru. Tento soubor je možno zaslat do Treximy místo dosavadního papírového výkazu.
Obsahově je totožný se sestavou Vyk23, pouze výsledky ukládá do výstupního XML souboru.
Drobným rozdílem proti sestavě Vyk23 je také to, že vykazovacím obdobím je kalendářní rok, nikoli rozsah měsíčních období.
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Sestava Vyk24 slouží pro zpracování statistického šetření Roční výkaz o zaměstnávání povinného podílu osob se zdravotním postižením.
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV.
Tato sestava je realizovaná pouze pro slovenskou legislativu. Poskytuje dílčí informace pro statistický výkaz "Ročný výkaz o pracovných podmienkach a nákladoch na podnikovú sociálnu politiku, V (MPSVR SR) 6-01". Z dat, která jsou dostupná v systému EGJE, jsou poskytovány podklady pro vyplnění oddílů Hlavička, A1,B12, C14. Výstup je realizován vždy za konkrétní vybranou SJ a sledovaný rok. Sestava pracuje podle nastavení obecné započitatelnosti Vyk25 a to bez ohledu na nastavení druhů dob.
Sestava slouží jako potvrzení o příjmu ze závislé činnosti pro Slovenskou spořitelnu.
Sestava poskytuje informaci o dosažené a stálé mzdě, které dosáhli zaměstnanci za dobu trvání vybraného vyrovnávacího období (VO) při práci v režimu konta pracovní doby (KPD) a následném případném dorovnání. Jsou zde vyčísleny SLM stálé a dosažené mzdy včetně korekčních SLM. Rovněž obsahuje závěrečné vyhodnocení vyrovnávacího období s vyčíslením doplatku, který by měl jednotlivým zaměstnancům náležet, pokud celková dosažená mzda byla vyšší než stálá mzda.
Sestava slouží jako potvrzení o příjmu ze závislé činnosti pro VÚB.
Sestava poskytuje informaci o výši slevy na ZP a TZP pro DPPO (daňové přiznání právnických osob).
Informace je poskytovaná za vybranou správní jednotku a za definované období.
Výstupem je seznam zaměstnanců, na které je sleva uplatněna a výsledná hodnota vypočítané slevy za ZP a TZP. V případě, že sledované období zasahuje do vícero kalendářních roků, jsou částky slevy pro každý rok uvedeny na samostatném řádku.
Sestava poskytuje podklady pro vyhodnocení, zda zaměstnavatel splňuje podmínky § 3 odst. 7 zákona 592/1992 Sb. o pojistném na zdravotní pojištění pro možnost snížení vyměřovacího základu na zdravotní pojištění u zaměstnanců s přiznaným invalidním důchodem.
V parametrech sestavy se volí vykazovací jednotka – IČO a období, za jaké se podíl zaměstnanců se zdravotním postižením zjišťuje. Data jsou načtena podle přístupových práv na správní jednotky. Nehlídá přístupová práva k jednotlivým PV
Podklad pro vyplnění žádosti o sociální dávku "Doklad o výši ročního příjmu" v ČR. Jedná se o obdobu sestavy Vyk01, která je však hromadná, zatímco Vyk31 je individuální.
Sestava poskytuje podklady pro vyhodnocení salda doby, jež je součástí účtu konta pracovní doby zaměstnance pracujícího v režimu konta pracovní doby. Data jsou poskytována za dobu trvání vyrovnávacího období (VO KPD) vybraného ve vstupních parametrech sestavy. Pro jednotlivé zaměstnance jsou zde vyčísleny hodnoty FPD pro konto pracovní doby, vztažného FPD (včetně informace o korekčních SLM) a výsledné saldo doby.
Sestava poskytuje informaci o datech souvisejících s prací zaměstnance v režimu konta pracovní doby (KPD) v konkrétním vyrovnávacím období (VO). Výstupem sestavy jsou jak data vypočítaná v jednotlivých obdobích tak i souhrnná data za dobu účasti zaměstnance ve vyrovnávacím období konta pracovní doby. Sestavu je možné spouštět za konkrétního zaměstnance, nebo za všechny zaměstnance přiřazené na VO vybrané ve vstupech sestavy.
Ke zpracování je zapotřebí
-
obecná započitatelnost Vyk34 (viz formulář Slm02), která má skupiny SLM
označené jako
V-MZDY a V-OON; slouží pro rozčlenění prostředků na mzdové a OON.
- pro rozdělení do řádků tabulky V (kategorie) je použito zvolené struktury z parametru Struktura pro kategorie školských pracovníků,
- pro členění do sloupců se pak používá další zvolená struktury z parametru Struktura pro druh činnosti.
Výstupem je soubor v Excelu, který obsahuje i součtové položky potřebné v tabulce V výkazu.
Zápočtový list evidující osoby ve služebním poměru (druh PV = 21).
Sestavu je možno vytisknout včetně razítka uloženého na f. Opv31 – viz Opv_uzdoc, kap. 3.29 Opv31.
Sestava poskytuje údaje o průměrném počtu obsazených a volných pracovních místech podle hlavních tříd klasifikace zaměstnání SK ISCO - 08 za rok. Platí pouze pro SK legislativu.
Sestava poskytuje podklady pro hlavní část výkazu E(MZ) 2-01 Roční výkaz o složkách platu určený pro oblast zdravotnictví. XML soubor slouží k importu dat na portál určený pro import dat zdravotnických výkazů.
Pro správnou funkčnost je potřeba mít správně zařazené zaměstnance na struktury 29 – Zdravotní profese a 30 – Zdravotní specializace.
Pro oblast zdravotnictví je potřeba mít rovněž správně vyplněné :
o položku Zaměstnanec zajišťující pobytové služby - formulář Opv01, nová záložka Další údaje,
o nový typ dokumentu – 12 Dohoda o další práci přesčas ve zdravotnictví - číselník Opv31 - Dokumenty PV. Na evidenci tohoto dokumentu je vázána informace, zda má zaměstnavatel se zaměstnancem písemně uzavřenou Dohodu o další práci přesčas ve zdravotnictví,
o započitatelnost Vyk38.
Sestava vytváří jeden XML soubor.
Sestava poskytuje podklady pro přílohu č.1 výkazu E(MZ) 2-01 Roční výkaz o složkách platu určený pro oblast zdravotnictví. XML soubor slouží k importu dat na portál určený pro import dat zdravotnických výkazů.
Sestava vytváří 7 XML souborů.
Sestava poskytuje podklady pro přílohu č.2 výkazu E(MZ) 2-01 Roční výkaz o složkách platu určený pro oblast zdravotnictví. XML soubor slouží k importu dat na portál určený pro import dat zdravotnických výkazů.
Sestava vytváří 7 XML souborů.
Sestava poskytuje podklady pro přílohu č.3 výkazu E(MZ) 2-01 Roční výkaz o složkách platu určený pro oblast zdravotnictví. XML soubor slouží k importu dat na portál určený pro import dat zdravotnických výkazů.
Sestava vytváří 7 XML souborů.
Sestava poskytuje podklady pro přílohu č.4 výkazu E(MZ) 2-01 Roční výkaz o složkách platu určený pro oblast zdravotnictví. XML soubor slouží k importu dat na portál určený pro import dat zdravotnických výkazů.
Sestava vytváří 1 XML soubor.
Sestava poskytuje podklady pro hlavní část výkazu E(MZ) 4-01 Roční výkaz o zaměstnavatelích, evidenčním počtu zaměstnanců, smluvních pracovnících a odměňování určený pro oblast zdravotnictví. XML soubor slouží k importu dat na portál určený pro import dat zdravotnických výkazů.
Pro správnou funkčnost je potřeba mít správně zařazené zaměstnance na struktury 29 – Zdravotní profese a 30 – Zdravotní specializace.
Pro oblast zdravotnictví je potřeba mít rovněž správně vyplněné :
o položku Zaměstnanec zajišťující pobytové služby - formulář Opv01, nová záložka Další údaje,
o nový typ dokumentu – 12 Dohoda o další práci přesčas ve zdravotnictví - číselník Opv31 - Dokumenty PV. Na evidenci tohoto dokumentu je vázána informace, zda má zaměstnavatel se zaměstnancem písemně uzavřenou Dohodu o další práci přesčas ve zdravotnictví,
započitatelnost Vyk38.
Sestava poskytuje podklady pro část A1 výkazu V/A 6-01 – Ročný výkaz o pracovných podmienkach a nákladoch na podnikovú sociálnu politiku v podnikateľskej sfére.
Sestava poskytuje díky variabilitě vstupních parametrů Období od / Období do podklady jak pro výkaz E (MZ SR) 1-04 – štvrťročný výkaz o ekonomike organizácií v zdravotníctve, tak i pro výkaz E (MZ SR) 2-01 – Ročný výkaz o ekonomike organizácií v zdravotníctve.
Výstupem sestavy jsou podklady pro část modulu 4101 – náklady v EUR. Sestava využívá započitatelnost Vyk41, kterou si musí uživatel nastavit dle svého uživatelského prostředí.
Výkaz využívá další specifická nastavení uvedená v samostatné kapitole Specifická nastavení pro výkazy z oblasti SK zdravotnictví.
Sestava poskytuje podklady pro výkaz E (MZ SR) 2-04 – štvrťročný výkaz mzdové prostriedky a zamestnanci v zdravotníctve.
Výstupem sestavy je XLSX soubor v obdobném formátu, jaký je vyžadován ve výkaze. Soubor obsahuje několik záložek – pro každý modul je samostatná záložka.
Sestava využívá započitatelnost Vyk42, která je částečně přednastavená, ale některé skupiny si musí uživatel nastavit dle svého uživatelského prostředí.
Výkaz využívá další specifická nastavení uvedená v samostatné kapitole Specifická nastavení pro výkazy z oblasti SK zdravotnictví
Prostřednictvím sestavy Vyk44 je možné generovat Potvrzení o výši příjmu ve formátu požadovaném bankou Air Bank.
V závislosti na nastavení parametru sestavy „Zdroj pracovní pozice“ je možné určit, zda se položka pracovní pozice bude plnit názvem střediska ze střediskové struktury 3 – pracovní místa nebo ze struktury 4 – profese.
Sestava poskytuje podklady pro výkaz M (MZ SR) 1-01 – Ročný výkaz o počte a štruktúre pracovníkov v zdravotníctve.
Výstupem sestavy je XLSX soubor v obdobném formátu, jaký je vyžadován ve výkaze. Soubor obsahuje několik záložek – pro každý modul je samostatná záložka.
Výkaz využívá další specifická nastavení uvedená v samostatné kapitole Specifická nastavení pro výkazy z oblasti SK zdravotnictví
Vytvořili jsme novou sestavu, která poskytuje data do tiskopisu potvrzení o výši příjmu ve formátu požadovaném MV ČR, Odbor azylové a migrační politiky.
Potvrzení slouží pro účely řízení o vydání povolení k trvalému, nebo dlouhodobému pobytu na území ČR.
Sestava poskytuje data do tiskopisu Potvrzení k chráněnému účtu, podle vzoru vydaného Ministerstvem spravedlnosti a zveřejněném na Potvrzení k chráněnému účtu – Exekuce (justice.cz).
Potvrzení slouží pro účely zřízení tzv. chráněného účtu povinného (dlužníka).
Parametry:
Osoba (nevyplněné=všichni)
Zaměstnavatel-typ
Číslo účtu zaměstnavatele – možnost ručně zapsat až 3 účty zaměstnavatele, oddělovat středníkem
Číslo účtu zaměstnance – automaticky se doplní (Sra01-srážka dobírky mzdy na účet (IA 4412)), možnost ručně přepsat
Místo vystavení
Datum vystavení
Potvrzení vystavil
Kontaktní telefon
Včetně razítka a podpisu
Sestava poskytuje data do tiskopisu potvrzení o vykonaných srážkách z odměny dohodáře (dohoda o pracovní činnosti, dohoda o provedení práce, dohoda o brigádnické práci studentů) k datu ukončení sjednané dohody. Potvrzení má mzdová účetní povinnost vydat podle § 223 ods. 6 zákona č.311/2001 Z.z. Zákoníka práce.
Parametry:
Účtovací období
Osoba (nevyplněné=všichni)
Zápis v registru
Zastoupený
Vyřizuje
Telefon
Místo
Potvrzená vystavené dne
Včetně razítka a podpisu
(zpoplatněná část programu)
Sestava Vyk51 Potvrzení o příjmu-banky CZ, pro banky. Umožňuje generovat jednotlivá Potvrzení o příjmu pro vybrané banky v CZ.
V současné době je funkční sestava pro potvrzení o příjmu pro tyto banky:
- ČSOB CZ
- MONETA CZ + EN verze
- Raiffeisen Bank - půjčka CZ + EN verze
- Raiffeisen Bank – hypotéka CZ + EN verze
- Hypoteční banka – CZ + EN verze
- mBank - půjčka CZ + EN verze
- mBank - hypotéka CZ +EN verze
- ČSOB stavební spořitelna – CZ +EN verze
- Česká spořitelna půjčka a hypotéka (CZ, EN)
- Air Bank půjčka (CZ, EN)
- Komerční banka půjčka (CZ)
- Komerční pojišťovna – půjčka verze CZ
- Modrá pyramida stavební spořitelna – půjčka verze CZ, EN
- MONETA stavební spořitelna – půjčka verze CZ, EN
- Raiffeisen bank stavební spořitelna – půjčka veze CZ, EN
- UniCredit Bank – půjčka verze CZ, EN
- Oberbank AG – půjčka verze CZ, EN
- FIO Banka – půjčka verze CZ, EN
Jednotlivá potvrzení pro banky jsou přístupná na speciální práva, v případě zájmu si vyžádejte více informací přes tiket v ESP.
Upozornění:
Elanor nehlídá aktuálnost všech potvrzení pro jednotlivé banky a stavební spořitelny. Upravujeme až na základě připomínek (klientů) a případné aktualizace cílíme dle možností do nejbližších patchů/verzí.
Elanor automaticky zajišťuje pouze úpravy vyplývající z legislativních změn, např. způsob výpočtu hrubé/čisté mzdy.
(zpoplatněná část programu)
Sestava Vyk52 Potvrzení o příjmu-banky SK, pro banky. Umožňuje generovat jednotlivá Potvrzení o příjmu pro vybrané banky v SK.
V současné době je funkční sestava pro potvrzení o příjmu pro tyto banky:
- ČSOB – půjčka SK + EN verze
- mBank – půjčka SK + EN verze
- mBank – hypotéka SK + EN verze
- 365.bank – půjčka SK + EN verze
- VÚB – hypotéka SK + EN verze
- TATRA banka – půjčka SK + EN verze
- Slovenská spořitelna – půjčka SK + EN verze
- Unicredit bank SK – půjčka SK + EN verze
- Fio banka – půjčka SK +EN verze
- Prvá stavebná sporiteľňa (PSS) – půjčka SK + EN verze
- Wüstenrot stavebná sporiteľňa SK
- Poštová banka – půjčka SK + EN verze
Jednotlivá potvrzení pro banky jsou přístupná na speciální práva, v případě zájmu si vyžádejte více informací přes tiket v ESP.
Upozornění:
Elanor nehlídá aktuálnost všech potvrzení pro jednotlivé banky a stavební spořitelny. Upravujeme až na základě připomínek (klientů) a případné aktualizace cílíme dle možností do nejbližších patchů/verzí.
Elanor automaticky zajišťuje pouze úpravy vyplývající z legislativních změn, např. způsob výpočtu hrubé/čisté mzdy.
Protože EGJE neeviduje všechny potřebné položky pro formulář A1, nelze ani generovat plnohodnotnou dávku XML pro ČSSZ. Prostřednictvím Vyk52 jsme schopni ale vygenerovat XML soubor s evidovanými položky, ve kterém jsou údaje z části A (Základní identifikace žadatele), B (Kontaktní adresa), C (Adresa pobytu) a E (Údaje o zaměstnavateli v ČR). Tento soubor si zákazník načte na ePortálu ČSSZ a další potřebné položky bude editovat následně online. Tento export je bez zpětné evidence v EGJE.
Prostřednictvím tohoto formuláře mzdová účetní vyřizuje žádosti zaměstnanců a zasílá jim požadované dokumenty ve formátu pdf. Jedná se o součást samostatného okruhu, více v dokumentaci Zam_dok_uzdoc.
Prostřednictvím tohoto dokumentu je možné vytvořit report pro FÚ, který zobrazuje potvrzení, že dokument byl zaměstnanci doručen elektronickou cestou. Report je možné exportovat do formátu PDF a XLSX.
Na formuláři je možné reporty filtrovat. Používají se filtry na období, osobu, formulář, SO a SJ. Tento report také přebírá auditní údaje z formuláře Osb62 a byl přidán i do HR portálu.
Výčet formulářů, které je možné na Vyk63 reportovat.
· Dan12
· Poj15
Sestava slouží k vystavení potvrzení o příjmu ze závislé činnosti dle zákona č.586/1992 Sb. o daních z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, pro zaměstnance, kteří na základě smlouvy užívají referentské vozidlo i pro soukromé účely.
-
Účelem formuláře Vyk65 je logování technického charakteru pro kontrolu příjmu a odesílání zpráv elektornických podání např:
· ISDS - datová schránka - CZ (EGJE_ISDS doc)
· VREP - ČSSZ ( EGJE_ePodání doc)
· API Sociální pojišťovny - SK (Pos_uzdoc)
Proto bylo zobrazení dat sjednoceno a sloučeno do jedné záložky. Obsah formuláře (seznam logovaných událostí) je zobrazen podle toho, na jaké objekty EGJE má uživatel právo (Pojxx včetně pomocných objektů Pojxxa apod., Posxx pro SK legislativu).
Logované data z přenosu jsou prědmetem automatického mazání které je možno nastaviť na Adm21 - záložka Mazání (Správce EGJE nastaví Počet měsícu po kterém jsou data prúbežne zmazáná)
Tento formulář slouží pro kontrolu stavu podaného e-Podání na ČSSZ, popis práce s formulářem je v samostatné dokumentaci e-Podání.
Sestava slouží k vyplnění tiskopisu “Náhrada ztráty na výdělku po dobu PN pro pojišťovnu Kooperativa z titulu zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele při pracovním úrazu zaměstnance.
Pro automatické načtení hodnot k údajům vlastního pracovního úrazu je nutná evidence na Bzp01- Pracovní úrazy a náhrady, pokud tato evidence není vedená, tak se vyplní ručně na výběrové obrazovce.
Vytvořili jsme výstup pro výkaz P1-04 do tiskopisu a XML.
Jedná se o podklady pro čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v regionálním školství podle druhu (kódu) činnosti a druhu financování.
Ke zpracování je zapotřebí
-
obecná započitatelnost Vyk68 (viz formulář Slm02), která má skupiny SLM
označené jako
V-MZDY a V-OON - slouží pro rozčlenění prostředků na mzdové a OON
Uživatelské započitatelnosti Vyk68:
PlTrf Platové tarify (R 0109, 0304, 0321)
NahrPl Náhrady platu (R0110, 0305, 0322)
OsPr Osobní příplatky (R0111, 0306, 0323)
Odmena Odměna (R011, 0307, 0324)
PrVed Příplatek za vedení (R 0113, 0308, 0325)
ZvPr Zvláštní příplatky (R 0111, 0309, 0326)
SpPr Specializační příplatky ( R 0135, 0362)
PresHod Přespočetné hodiny (R 0131,0351)
PlPresac Platy za přesčasy (R 0116, 0311, 0328)
OstPr Ostatní příplatky (R 0117, 0312, 0329)
- pro rozdělení do řádků dle kategorie se použije struktura „55 – Kategorie regionální školství“
- vazba na struktury 56 – Zdroje financování – regionální školství
57- Druh činností škol a školských zařízení - regionální školství
Sestava slouží jako podklad k vyplnění výkazu VI 1- 01 Roční výkaz vybraných vládních institucí za mzdovou oblast, tabulka A022a.
Výstup do formátu PDF.
Sestava slouží k vyplnění Potvrzení o výkonu činnosti podle § 25 odst. 3 zákona o zaměstnanosti (nekolidujícího zaměstnání) pro ÚP, v případě, že zaměstnanec je v evidenci Úřadu práce, nepobírá podporu v nezaměstnanosti a sjedná se krátkodobé zaměstnání s příjmem do výše poloviny minimální mzdy.
Sestava slouží k vyplnění tiskopisu “Náhrada ztráty na výdělku po dobu PN pro pojišťovnu Generali Česká pojišťovna z titulu zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele při pracovním úrazu zaměstnance“.
Pro automatické načtení hodnot k údajům vlastního pracovního úrazu je nutná evidence na Bzp01-Pracovní úrazy a náhrady, pokud tato evidence není vedená, tak potřebné údaje mohou vyplnit ručně na výběrové obrazovce.
Sestava slouží k vyplnění výkazu P 1c-01 do vzorového tiskopisu.
Jedná se o roční výkaz o počtu zaměstnanců v regionálním školství podle stavu k 30.9.RRRR.
Vytvořili jsme výstup pro výkaz V (MPSV) 19a-01 do vzorového tiskopisu.
Jedná se o podklady pro roční výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v zařízení sociálních služeb.
Ke zpracování je zapotřebí
-
obecná započitatelnost Vyk73 (viz formulář Slm02), která má skupiny SLM
označené jako
V-MZDY a V-OON – slouží pro rozčlenění prostředků na mzdové a OON
Uživatelské započitatelnosti Vyk73:
2 – PlTfr Platové tarify (sl.2
3 – NahrPl Náhrady platů (sl.3)
4 – PrVed Příplatky za vedení (sl.4)
5 – ZvPr Zvláštní příplatky (sl.5)
6 - OsPr Osobní příplatky (sl.6)
7 – Odmena Odměny (sl.7)
8 – PrNoPr Příplatky za noční práci (sl.8)
9 – PrSoNe Příplatky za práci v SO a NE a Svátek (sl.9)
10 – PlatPr Plat za práci přesčas vč. Příplatků (sl.10)
11 – PrRozd Příplatek za rozdělenou směnu (sl.11)
12- OdmPoh Odměna za pracovní pohotovost (sl.12)
- pro zařazení zaměstnanců podle skupin se použije struktura 59 - Kategorie sociální služby
Od roku 2023 jsou zaměstnavatelé povinni podat/vytvořit Ročný výkaz o plnění podílu zaměstnávání občanů se zdravotním postižením již pouze elektronicky.
Pro tyto účely byla na Portále Služby zaměstnanosti zveřejněna metodika (viz https://www.employment.gov.sk/sk/formulare-ziadosti/, část „Plnenie povinného podielu zamestnávania občanov so ZP“.
Z ní vyplývá:
- Pro účely podání Ročního výkazu je nutno na tomto Portále vést evidenci
o Zaměstnanců se zdravotním postižením
o Zakázek a vyhrazených zakázek a dodavatelů
- Z těchto údajů je pak možno na tomto Portále vytvořit Roční výkaz a zaslat jej elektronicky na ÚPSVaR – viz též https://www.employment.gov.sk/files/sk/uvodna-stranka/formulare-ziadosti/sluzby-zamestnanosti/modul-plnenie-povinneho-podielu-zamestnavania-obcanov-so-zp-popis-sekcii-modulu-evidovanie-udajov-generovanie-odosielanie-rv-ppzp.pdf
- Evidenci zaměstnanců se zdravotním postižením na Portálu Služby zaměstnanosti je možno
o Spravovat ručně přímo prostřednictvím Portálu
o Nebo existuje i možnost naimportovat seznam zaměstnanců se zdravotním postižení do Portálu dávkově (viz https://www.employment.gov.sk/files/sk/uvodna-stranka/formulare-ziadosti/sluzby-zamestnanosti/navod-import-export-dat-zamestnancov-ktori-su-obcanmi-so-zdravotnym-postihnutim-rv-ppzp.pdf
Pro účely importu údajů o zaměstnancích se zdravotním postižením do Portálu Služeb zaměstnanosti jsme vytvořili novou exportní sestavu
Vyk74 – Export zaměstnanců se zdravotním postižením pro účely ÚPSVaR [SK]
Tato sestava/export pro zvolené IČO vyexportuje do výstupního CSV souboru seznam všech evidovaných zaměstnanců se zdravotním postižením (v podmínkách EGJE s evidovaným nižším nebo vyšším invalidním důchodem – viz Osb01/02, Důchody, druhy důchodů 11 a 12) v předepsané struktuře a obsahu.
Tento CSV soubor je pak možno importovat do evidence zaměstnanců se zdravotním postižením na Portálu Služeb zaměstnanosti. Bližší informace viz odkazované dokumenty ÚPSVaR.
Poznámka 1:
Pozor na to, že podle informací ze zmíněných dokumentů ÚPSVaR import do evidence zaměstnanců na Portálu Služeb zaměstnanosti nejprve smaže všechny stávající, již evidované, záznamy o zaměstnancích a přehraje je novými.
Poznámka 2:
V EGJE stále zůstává „v provozu“ možnost vytvořit Roční výkaz OZP (Vyk24) ručně – nejde jej však již předložit ÚPSVaR, takže může sloužit nejspíše již jenom k vlastní potřebě zaměstnavatele.
Do oblasti výkazů pro SK zdravotnictví zahrnujeme tyto sestavy Vyk41, Vyk42, Vyk45.
Specifické střediskové struktury
Pro oblast SK zdravotnictví byly vytvořeny tyto struktury:
· 45 Nákladová střediska pro SK zdravotnictví
· 46 Povolání zdravotnických a nezdravotnických pracovníků
· 47 Poskytovatelé zdravotnické péče – hodnoty musí doplnit uživatel.
· 48 Skupiny vedoucích pracovníků
Rozlišení důvodu nástupu a ukončení PV
V sestavách je u některých položek nutné aplikovat rozlišení důvodu nástupu a ukončení zaměstnání.
Pro jejich rozlišení je využito odpovídajících položek na formuláři Opv01 - Důvod nástupu (JPC duv_nast) a Důvod ukončení PV(JPC duv_ukon). JPC číselníky, které tyto položky využívají jsou uživatelské. Proto jsme rozlišení důvodů navázali nikoli na hodnoty, ale na kódy jednotlivých hodnot číselníků. Je tedy nutné, aby si uživatel tyto kódy v číselníku JPC (Jpc01) doplnil u těch hodnot (ať už stávajících, nebo uživatelem vytvořených), které bude pro rozlišení důvodu nástupu a ukončení PV v praxi používat.
Pro důvody nástupů (JPC duv_nast) je potřeba doplnit tyto kódy
01 Přesun mezi povoláními
02 Nástup z výkonu veřejné funkce
03 Nástup ze škol a učilišť
04 Návrat z mateřské a rodičovské dovolené
05 Delimitace, transformace, privatizace, změna zřizovatele po přechodu kompetencí
06 Nástup ze státní služby v dané organizaci.
07 Ostatní nástupy
Pro důvody ukončení PV (JPC duv_ukon) je potřeba doplnit tyto kódy
01 Přesun mezi povoláními
05 Delimitace, transformace, privatizace, změna zřizovatele po přechodu kompetencí
07 Ostatní důvody ukončení PV
12 Nástup do veřejných funkcí
13 Odchod na mateřskou a rodičovskou dovolenou
14 Odchod zaměstnance do důchodu (ne první)
15 Odchod zaměstnance do důchodu (první)
16 Úmrtí zaměstnance
17 Ukončení PV z důvodu organizačních změn (§63 SK ZP)
18 Odchod do státní služby v dané organizaci
22 První odchod do důchodu a zároveň ukončení PV z důvodu org. změn.
Opv01 – Náplň práce ve zdravotnictví
V sestavách je potřeba aplikovat členění PV dle účelu jejich vzniku. Na formuláři Opv01 / Další údaje je proto pro SK legislativu vytvořena položka Náplň práce PV ve Zdravotnictví (SK). Tato položka slouží k evidenci hlavní pracovní náplně PV (JPC zdrav_cinnost).
Kva01 – Dosažené vzdělání dle SK zdravotnictví
Pro potřeby sestavy Vyk45 byla vytvořena položka Dosažené vzdělání dle SK zdravotnictví na formuláři Kva01 / Kvalifikace. Ta obsahuje hodnoty JPC vzdel_zdrav_sk, které jsou odlišné od doposud užívaných hodnot v obdobné položce – Dosažené vzdělání na tomtéž formuláři.
Seznam přístupných částí dokumentace je zde.